20 Aralık 2011 Salı

En Akılda Kalan Replik #4 OZ 2.8



Eyalet Valisi Devlin, Ramazan ayında Müslümanlara olan iyi niyetini göstermek için bir basın toplantısı yaparak, Kareem Said'in tahliye edileceğini söyler. Konuşma sırası kendisine gelen Kareem Said'in ise bambaşka planları vardır.

"Devlin : Ramazanın kutlanması İslamı inancın merkezidir, bu nedenle bu kutsal geleneğin kutlandığı dönemde, bir mahkumu affedecek olmaktan dolayı mutluyum. Kareem Said, hükümetimize karşı acımasızca eleştiriler yönelten biridir fakat politik farklılıklar bir kenara, hapishane mevcutları içerisinde inanılmaz bir bireydir. Geçen seni geçirdiği kalp krizinden sonra, her ırktan ve renkten mahkumlarla çalışmaya devam etmiştir, özellikle gençlere iyi bir bir yaşama kavuşmaları için yol göstermiş, bilgilendirmiştir. Bu vesileden ötürü Kareem Said'i tamamen affediyorum (kararı imzalar). Ve yeni yaşamında mutluluklar diliyorum.

Kareem : Sonunda yüz yüze tanıştık.

Muhabir : Bay Said, nasıl hissediyorsunuz?

Kareem : Nasıl mı hissediyorum? Keyifsizim. Kardeşlerim geride kaldı, hapsedilmiş, susturulmuş. Sadece Müslüman kardeşlerimi kastetmiyorum. Bu gece burada uyuyacak olan herkesi, sevdiği her şeyden kopartılmış olanları, kendisinden kopartılmış olanları. Valinin birisini affedeceği söylentisi çıktığı zaman anlaşmazlıkların doğduğunu gördüm. Tüm mahkumlar seçilmek istiyorlardı. Özgürlüğe duyduğumuz özlem, yediğimiz yemek kadar gözle görünür hale geldi. Ama şimdi servis edilen yemek benim! Ve ben Müslümanım ve Allah kuşkusuz, olan olayları görmezden gelmeme izin vermiyor. Allah bunun gibi bir adamdan yemek artıkları almama izin vermiyor. Yoz ve ahlaksız bir adamdan, adaletin temellerini çiğneyen, affetmek denen hediyeyi lekeleyen bir adamdan. 8 kişinin ölümüne neden olmuş emri veren bir adamdan. Ve Vali Devlin, özgürlüğün bedeli bu kadar pahalıyken, affınızı reddediyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder