20 Aralık 2011 Salı

En Akılda Kalan Replik #3 OZ 1.1



Oswald Eyalet Hapishanesi(OZ)'ne getirilen Müslüman lider Kareem Said, kendisine burada nasıl davranması gerektiği üzerine vaaz vermeye kalkan hapishane yöneticilerine "yönetimi almaya geldiğini" söyler.

"McManus : Em City'de birbirimize, bize davranılmasını istediğimiz şekilde davranırız. Birbirimize saygı gösteririz.
Kareem : Birimiz diğerine saygı göstermezse ne olur?
Glynn : Şiddet doğar.
Kareem : Sonra, hapis hayatı dışarıdan çok farklı değildir.
McManus : Şöhretin sana burada fazladan avantaj sağlamaz. Tüm mahkumlarım eşittir.
Kareem : (kahkaha atar) Ne kadar ironik! Sonunda eşitim ama bunun tadını çıkartabilecek özgürlüğüm yok.
McManus : Sana verilen görevi yap, beladan uzak dur, gayet güzel anlaşırız. Aksi takdirde genel kalabalığa katılırsın Kareem, ve OZ'un geri kalanında kimse kendisine davranılmasını istediği gibi davranmaz.
Kareem : Uyarıldığımı göz önünde bulunduracağım.
McManus : Birkaç tane kitabını okudum. Başkalarının üzerinde olan etkini biliyorum. Üretkenliği arttırmak için beraber çalışabileceğimizi umuyordum.
Kareem : Kardeşlerimin hayatlarının tamamını yaşayabilmelerine yardım etmek isterim.
Glynn : Evet, hepimiz istiyoruz. Söyleyebileceğimiz başka bir şey var mı?
Kareem : Hayır, benim söyleyeceğim bir şey var.
Glynn : Nedir?
Kareem : Oswald Eyalet Hapishanesi'nin %78'i renkli insanlardan oluşuyor. Her 9 mahkuma 1 gardiyan düşüyor, bu demektir ki hapishaneyi istediğimiz zaman ele geçirebiliriz.
Glynn : Ele geçirebilirsin ama elinde tutamazsın.
Kareem : Bunu görürüz.
Glynn : İsyan başlatmayı mı düşünüyorsun?
Kareem : Söylemek istediğim, bugün için, OZ benim!
Glynn : Benimle sik yarıştırmaya kalkma kardeşim, gardiyanlar!
Kareem : Selamın Aleyküm kardeşim..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder